Субота, 23 СічняПерший регіональний
Shadow

Річниця з дня катастрофи літака МАУ в Ірані

8 січня 2021 року минає рівно рік від того дня, коли борт, який виконував рейс “Тегеран-Київ”, збила іранська ракета “земля-повітря”. На борту перебували 167 пасажирів і 9 членів екіпажу, ніхто не вижив. Увесь екіпаж, а також два пасажири були громадянами України. 

Однією з загиблих під час катастрофи пасажирського літака Міжнародних авіаліній України, 8 січня 2020 року, була уродженка Нової Каховки, бортпровідниця Катерина Статник.

Катерина Статник за п’ять років роботи бортпровідницею відвідала майже весь світ. Вона любила небо, але не настільки, щоб піти в його вічність. За два тижній дівчині мало б виповнитися 28 років.

Від самого початку іранці заявили про те, що причиною авіакатастрофи стала технічна несправність літака. Утім 11 січня офіційний Тегеран визнав, що літак МАУ збила ракета, а трагедія сталася “через людський фактор”. Почалося розслідування, яке триває й досі.

Розслідування

Технічне розслідування авіатрощі здійснює сам Іран. Цього вимагає міжнародне право. До першої річниці катастрофи офіційний Тегеран передав українському МЗС проєкт звіту про технічні причини трагедії.

Далі Україна може внести свої правки та зауваження. Цей документ – це основа для кримінального розслідування та судового процесу в будь-якій інстанції: національній чи міжнародній.

Існує також два національних кримінальних розслідування – українське та іранське. Іран залишив без відповіді пропозиції України об’єднати зусилля.

Україна сьогодні розглядає п’ять версій подій, що могли призвести до авіакатастрофи. Наразі зміст цих версій – таємниця слідства.

Заступник міністра закордонних справ України Євгеній Єнін стверджує, що українська влада закликала провести спільне розслідування.

“Ми наполягали на проведенні спільних слідчих дій за участі як українських слідчих та прокурорів, так й іранських. На сьогодні ці обіцянки лишилися на папері”, – каже чиновник.

На місці катастрофи. Тіла загиблих
 

Водночас заступник генерального прокурора України Гюндуз Мамедов не бачив жодних документів іранського кримінального розслідування. Він відповідає за процесуальне керівництво українськими слідчими діями.

Приміром, в української прокуратури немає анкетних даних, а також даних про міру відповідальності військових, яких Іран обіцяє притягти до відповідальності.

“Я почну довіряти іранському розслідуванню лише тоді, коли побачу матеріали їхнього кримінального провадження. На сьогодні в мене є обґрунтовані сумніви щодо їхнього розслідування”, – зазначає він.

Чому ж не лише родичі, але й прокурори й слідчі з України сумніваються в словах і діях Ірану?

Як, зрештою, і уряд Канади. З 176 загиблих пасажирів – 57 громадяни цієї країни, 11 – українські громадяни.

Загиблі
 

Також тим трагічним рейсом PS752 летіли громадяни Ірану, Швеції, Афганістану, Великої Британії.

Україну обрали речницею групи країн, чиї громадяни загинули. Вона веде перемовини від імені всіх них.

Хочете отримувати найважливіші новини? Підписуйтеся на наш канал в ЮтубіTelegram та Instagram.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *