Понеділок, 28 ВересняПерший регіональний
Shadow

Сьогодні відзначають Всесвітній день без тютюну

Щорічно 31 травня відзначають Всесвітній день без тютюну.

Так, ВООЗ і партнери відзначають Всесвітній день без тютюну 31 травня, привертаючи увагу до пов’язаних з вживанням тютюну ризиків для здоров’я і до ефективних заходів політики щодо зниження рівнів споживання тютюну.

ВООЗ заснувала Всесвітній день без тютюну в 1987 році для залучення глобальної уваги до тютюнової епідемії та її смертельних наслідків.

Тема Всесвітнього дня без тютюну у 2020 році — “Захист юнацтва та молоді від маніпуляцій тютюнової індустрії та запобігання їх вживанню тютюну та нікотину”.

За даними ВООЗ, від хвороб, спричинених курінням тютюну, щороку в світі гине більше 8 млн. осіб, з яких 1,2 млн. смертей викликано наслідками пасивного куріння. В Україні в середньому щороку вмирає 85 тис. осіб.
Вживання тютюну підвищує ризик розвитку близько 100 різних захворювань і розладів, зокрема: ішемічної хвороби серця, інсульту, хвороб периферичних судин, хронічної обструкції легень, онкологічних захворювань.

Згідно з даними Глобального опитування дорослих щодо вживання тютюну (GATS) 2017 року в Україні курять щодня, свідомо знищуючи своє здоров’я за власні кошти, 7,2 млн. осіб (35,9% чоловіків і 7% жінок).

Тютюнова індустрія, намагаючись підтримати свої доходи і збільшити їх, постійно шукає нових курців, що замінять споживачів, які померли через вживання тютюну. На маркетинг та рекламу тютюнових виробів витрачаються мільярди доларів. Найбільше піддаються впливу молодь та юнацтво, тому саме на них спрямовані маркетингові маніпуляції виробників тютюнової продукції:

– використання ароматизаторів, що робить тютюнові вироби більш привабливими і відволікають увагу від ризику для здоров’я;
– стильний, сучасний та привабливий дизайн виробів, наприклад, форма флеш-карти або цукерки;
– розміщення тютюнової продукції біля кондитерських виробів, прохолодних напоїв, снеків та в зонах, де часто знаходяться молоді люди;
– поштучний продаж виробів, що робить їх доступними для дітей;
– розповсюдження безкоштовних зразків продукції;
– прихована реклама в кінофільмах, телепередачах, соціальних мережах;
– просування нібито «менш шкідливих» і «більш чистих» альтернатив традиційним сигаретам при відсутності науково обгрунтованих доказів;
– рекламування та просування тютюнових виробів у точках продажу шляхом використання яскравих дисплеїв всередині та ззовні супермаркетів, магазинів, кіосків.

На жаль, маркетинг тютюнової індустрії діє, заманюючи в тенета тютюнової залежності дітей: в Україні серед дітей 13-15 років 48% будь-коли вживали тютюн, 14,9% дітей (17,8% хлопців і 12,1% дівчат) є теперішніми споживачами тютюнових виробів, а 18,4% дітей (22,6% хлопців і 14% дівчат) — споживачами електронних сигарет.

Вживання тютюнових виробів не має нічого спільного з свідомим вільним вибором особи і не являється звичкою. Це залежність, нав’язана і сформована під впливом цинічних маркетингових маніпуляцій тютюнової індустрії, спосіб підліткового протесту, що затягнувся на все життя, наслідок бажання справити враження на друзів, які курять, метод вгамувати свої емоції, несвідоме повторення поведінки батьків, тощо.

Подолати тютюнову залежність значно важче, ніж не допустити. Проте кинути курити може кожен незалежно від віку, стану здоров’я та стажу куріння. Це може зайняти деякий час, потребувати зусиль і навіть багатьох спроб, але кинути курити – одне з кращих рішень у житті людини!

В Україні працює сервіс з надання допомоги у припиненні куріння: http://stopsmoking.org.ua, де можна отримати індивідуальну професійну консультацію з питань припинення куріння, безліч достовірної перевіреної інформації та план перемоги над залежністю.

Не піддаваймось на маніпуляції тютюнової індустрії! Не продаваймо здоров’я!

 

За матеріалами прес-служби Херсонського обласного центру громадського здоров’я 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *